England

Nu fortsätter jag berätta om Englands resan och då om lördagen som var den 24 maj.

Lördag.

Lördags morgonen började med att vi gick upp till kyrkan vid 9 tiden där vi skulle ha lite "lektioner" i 2 timmar. det var inga vanliga lektioner utan mer lekar och sådant fast på engelska och endast med vuxna som bvara kan engelska. Det var väldigt lärorikt, men lite svårt i början. Dagen fortsatte med lunch på pizzahut och även en första titt i stan.
Vid 3 tiden så skulle vi alla samlas uppe vid ett slott där vi hade en gaidad tur med en som bara pratade engelska. Även detta var mycket lärorikt men inte så särkillt kul, det var svin kallt med. Påkvällen samlades vännerna hemma hos mig och matilda tänkte jag säga men, där jag och matilda bodde, där vi tillsammans kollade på eurovisions song contest och självklart då på engelska. ♥

Håll muspekarn över bilden för att få en textrad till varje bild

en av dom engelska lärarna utanför kyrkan dä lektionen hölls och så jag brevid.

lite annat folk utanför kyrkan

Jag vicke och matilda stannade för att ta en typisk turist bild vid dom klassiska röda telefonkioskerna

efter skolan blev det ett besök på pizzahut med lite folk, på bilden pauline och vera.

på väg upp till slottet mötte jag och matilda några från jändelskolan elelr sturkö vet inte riktigt vilken skola dom gick på.

i bakrunden ser ni stranden

stranden

slottet som vi besökte

några utav sturkö och jämjö borna

alla som var med i england

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0